Vraag & Antwoord project verduurzaming 

Vraag & Antwoord project verduurzaming

vraagteken23Hieronder een aantal vragen zoals we die tegenkomen bij u op huisbezoek, op straat in de buurt en via email en telefoon. Nu het project verduurzaming in volle gang is lijkt het ons goed deze rubriek steeds verder te vullen met vragen en natuurlijk de antwoorden met het doel iedere bewoner nog beter te informeren.

Heeft u suggesties voor deze rubriek (vraag & antwoord) stuur ze gerust per email naar ons op. Dat kan via  Contact algemeen


Uw tuin
Vraag: Wanneer kan ik mijn tuin weer netjes maken
 
Antwoord: Na het afbreken van de steiger gaan wij zo snel mogelijk met de werklui van Werkom uw tuin weer netjes maken. De geul gaat dicht, schuttingen worden eventueel weer terugezet, tegels weer netjes etc. Waar nodig gebruiken wij foto's van de startsituatie om uw tuin weer zo goed mogelijk in orginele staat te krijgen.Nadat wij klaar zijn kunt u desgewenst zelf verder met uw tuin af te maken. Er zijn nog een aantal werkzaamheden te doen zoals nieuw glas plaatsen en schilderwerk. Deze werkzaamheden zullen echter altijd zo worden uitgevoerd dat we de neiuwe tuin niet hoeven te beschadigen. 
 
Opties
 
Vraag: doet de WOV aan opties
 
Antwoord: Ja stees iets meer. Mede om de huren in de Doktersbuurt laag te houden hebben we in het verleden vaak nee gezegd tegen allerlei opties die extra in de huur kunnen worden betaald. Schoorvoetend hebben we tijdens het project af en toe een draairaam geplaatst in voor of achtergevel. Inmiddels merken we dat er regelmatig belangstelling is voor een draairaam voor en/of achter maar ook een dakraam. Het oude kleine dakraampje moest weg en daarvoor in de plaats kan er eventueel een nieuw, nu wel geïsoleerd Velux dakraam door ons geplaatst worden. Deze opties zijn dus betaalde opties in de huur. Hoewel het aanbrengen van opties geen onderdeel maken van het project verduurzaming kunnen we ons voorstellen dat u meer wilt weten over de opties, bel dan gerust.

 

Steigerwerk

Vraag: Waarom zit er een dwarsbalk voor mijn voordeur of achterdeur ?

Antwoord: Alleen bij het opbouwen en afbreken van de steiger komt er tijdelijk een dwarsbalk. Die gaat dezelfde dag weer weg.

Vraag: Als de steiger weg gaat zijn jullie dan klaar ?

Antwoord: Na het afbreken van de steiger vinden nog diverse werkzaamheden plaats. Onder andere: de nieuwe ramen worden geplaatst, het schilderwerk wordt gedaan en natuurlijk uw tuin wordt weer netjes gemaakt.

Ramen

Vraag: Ik heb voor een draairaam gekozen tegen extra betaling en dacht dat jullie een heel raam gingen plaatsen.

Antwoord: We plaatsen een draairaam met een houten dwarsverbinding halverwege het huidige raam. Veel huizen hebben in de voorgevel al in het kleinere raam aan de voorkant zo'n dwarsverbinding. De bovenste helft kan in de nieuwe situatie open en zal naar buiten open draaien. De onderste helft is vast glas. We doen niet het hele raam draaibaar maken omdat het bewegende deel dan te groot wordt. De helft van het raam is ook nog behoorlijk groot en geschikt voor meer dan voldoende extra ventilatie.

Zonwering

Vraag: Mag mijn zonwering nog wel terug na afloop van de werkzaamheden?

Antwoord: We horen in de buurt steeds vaker het gerucht dat de zonwering niet terug zou mogen komen. Dat is onjuist! Uiteraard mag uw zonwering terug komen, alleen mag u de bevestiging absoluut niet zelf doen. Dat klinkt gemakkelijk en zo is het ook. Wij halen uw bestaande zonwering van de gevel af, slaan hem waar nodig op en plaatsen hem weer terug. De reden dat u niet zelf de zonwering mag ophangen is gelegen in het feit dat de zonwering alleen opgehangen kan worden met speciale verankering die geen kracht uitoefent op de nieuwe buitengevel.

Oplevering

Vraag: Worden de woningen nog opgeleverd

Antwoord: Jazeker. Met de betrokken aannemers doen we een oplevering en zullen de eventuele laatste reparaties nog plaatsvinden. We komen ook bij u als bewoner langs om nog eens het verloop van de verduurzaming door te nemen en vooral van u te horen of er nog vragen zijn danwel dingen die nog moeten gebeuren. In verband met de Corona-situatie zullen we bij deze oplevering wel afstand van elkaar moeten houden en de andere richtlijnen opvolgen.

 

 

OVER ONS

WOV

Openingstijden: Maandag t/m vrijdag 09.00 tot 12.00 uur. Klachten (Technische Dienst): Maandag t/m vrijdag 08.00 tot 10.00 uur Tel: 075-684 4524 Email: td@wov.nl (Uitgezonderd Feestdagen)

Bezoek ons kantoor

Jacob Corneliszstraat 5
1511BM Oostzaan

075-684 5215

2021 wov.nl. All Rights Reserved.