Nieuws 

Onterecht stopzetting huurtoeslag belastingdienst

De Belastingdienst heeft als gevolg van een storing een aantal van de huurders afgelopen week ten onrechte een brief gestuurd waarin staat dat hun woning niet meer aan de voorwaarden voor de huurtoeslag voldoet. Voor deze groep huurders was tevens de betaling van de huurtoeslag stopgezet. Ook ontvingen zij een acceptgiro waarmee het ten onrechte ontvangen bedrag aan huurtoeslag terug zou moeten worden betaald. 

Een en ander hierover is ook na te lezen via: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/berichten/verstoringen/huurtoeslag-onterecht-stopgezet-woning-voldoet-niet-aan-voorwaarden

De belastingdienst zal telefonisch en schriftelijk contact opnemen met de huurders die deze brief hebben ontvangen. De betaling van de huurtoeslag zal hierdoor niet 20 mei, maar uiterlijk 26 mei plaatsvinden.



Voorzitter externe geschillencommissie

Maatschappelijk betrokken, juridische affiniteit en kritisch kunnen denken. Dit zoeken wij in een nieuwe voorzitter van onze externe geschillencommissie. Deze gezamenlijke geschillencommissie van de corporaties Parteon, ZVH, Wormerwonen en Oostzaanse Volkshuisvesting heeft als doel om klachten van huurders in behandeling te nemen en te adviseren over de afhandeling. Zij brengt advies uit aan directie/bestuur van de corporatie over bij de commissie ingediende klachten. Het advies is schriftelijk en gemotiveerd. De commissie kan gevraagd en ongevraagd, op grond van een of meer ontvangen klachten, adviseren omtrent het door de corporatie te voeren beleid.

Wie zoeken wij?
Onze nieuwe voorzitter is iemand die:
- Belangstelling voor de volkshuisvesting heeft;
- Goede sociale- en communicatieve vaardigheden heeft;
- Het vermogen heeft om in redelijkheid objectieve en onpartijdige beslissingen te nemen;
- Onafhankelijk en integer is (zie profielschets voor exacte voorwaarden);
- Sociaal en contactueel vaardig is met aantoonbare organisatorische- en leiderschapscapaciteiten;
- Bij voorkeur een juridische achtergrond of affiniteit hiermee heeft;
- Adviezen op een heldere en begrijpelijk wijze formuleert en onderbouwt;
- Aantoonbaar vergader technische kwaliteiten heeft.

Voorwaarden
De voorzitter van de geschillencommissie krijgt een jaarlijkse vergoeding betaald door de gezamenlijke corporaties die onafhankelijk is van het aantal te behandelen klachten. De vergoeding is €850,- per jaar. Er is secretariële ondersteuning voor geschillencommissie beschikbaar. De volledige profielschets met alle voorwaarden staat hieronder.

Belangstelling?
Voor meer informatie over de werkzaamheden kun je contact opnemen met Michelle Broerse, senior P&O Adviseur, telefoonnummer 075 – 627 57 52 of op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Je cv met motivatie mail je vóór 5 mei naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

De profielschets vindt u hier.

 

 

 

 

 

 

 

OVER ONS

WOV

Openingstijden: Maandag t/m vrijdag 09.00 tot 12.00 uur. Klachten (Technische Dienst): Maandag t/m vrijdag 08.00 tot 10.00 uur Tel: 075-684 4524 Email: td@wov.nl (Uitgezonderd Feestdagen)

Bezoek ons kantoor

Jacob Corneliszstraat 5
1511BM Oostzaan

075-684 5215

2021 wov.nl. All Rights Reserved.