Nieuws 

Start Visitatie WOV

Nederland kent een in de Woningwet ingebed visitatiestelsel voor woningcorporaties. Visitaties geven een beeld van de maatschappelijke prestaties van corporaties in de lokale context. Met aanknopingspunten voor verbetering en samenwerking. Zo dragen visitaties bij aan maatschappelijk leren en aan beter wonen in Nederland. De basis is een eenduidige methodiek en een onafhankelijke uitvoering.

 

Wettelijk is vastgelegd dat iedere woningcorporatie zich minimaal één keer per vier jaar moet laten visiteren. De in 2009 opgerichte en onafhankelijke Stichting Visitatie Woningcorporaties Nederland (SVWN) ontwikkelt en beheert een visitatiemethodiek, accrediteert visitatiebureaus en ziet toe op de kwaliteit van visitaties. Ook publiceert SVWN alle visitatierapporten, zodat binnen de sector van elkaar kan worden geleerd.

Ook de WOV laat zich visiteren

De WOV heeft zelf een van de geaccrediteerde bureaus voor de visitatie uitgekozen. Dit onafhankelijke bureau stelt een visitatiecommissie samen en begeleidt het visitatieproces. De commissie onderzoekt en beoordeelt de prestaties van de WOV in relatie tot de ‘prestatieafspraken’ die de WOV maakte met gemeente en huurders. Daarbij worden de gemeente en de huurders nauw betrokken.

Op donderdag 14 maart zal de aftrap worden gegeven voor de visitatie van de WOV. 26 maart zal de visitatiecomissie met bestuur en RVC van de WOV , de gemeente Oostzaan, de huurdersorganisatie (HVO) en de Adviesraad spreken over de prestaties van de WOV.

Resultaten van de Visitatie

De uiteindelijke rapportage over onze resulaten en de gesprekken daarover samen met een reactie van de WOV zullen op onze website worden geplaatst. Naar verwachting is dat in de loop van de maand mei.

Vacature bedrijfsleider

wov vacatureDe Woningbouwvereniging Oostzaanse Volkshuisvesting versterkt haar organisatie en is op
zoek naar een flexibele en verantwoordelijke

BEDRIJFSLEIDER (28-36 uur per week)

Een nieuwe functie bij een mooie woningbouwvereniging die al 100 jaar actief is in
Oostzaan.


Wat houdt de functie in?
Als bedrijfsleider ben je de schakel tussen het Bestuur en de organisatie. Je stuurt het dagelijks werk van het enthousiaste team aan (6 medewerkers). Je zorgt dat alles op rolletjes loopt op het kantoor: goede dienstverlening aan huurders en woningzoekenden, heldere werkprocessen en zorgvuldige uitvoering. Belangrijk onderdeel is de sturingsinformatie en de financiële cyclus: je zorgt ervoor dat alle informatie tijdig beschikbaar, correct en compleet is voor het Bestuur. Je schrijft relevante stukken als het ondernemingsplan, de portefeuillestrategie en het activiteitenplan. Ook zorg je dat ontwikkelingen in de branche en in wetgeving goed worden gevolgd en dat het onderhoudsbeleid en de projecten uitgevoerd worden. Een verantwoordelijke en brede dienstverlenende functie, met ruimte voor bedrijfsmatig initiatief.

Wie zoeken we?
Een flexibele, integere en verantwoordelijke professional, die goed kan plannen en organiseren. WO- of HBO-plus werk- en denkniveau is een vereiste (bijvoorbeeld bouwkundig, bedrijfskundig of juridisch), evenals ervaring met coördineren of leidinggeven. Je hebt financieel inzicht en aantoonbare kennis van de woningcorporatiesector. Je vindt het aantrekkelijk om in een kleine organisatie te werken en je hebt affiniteit met onze lokale verankering en verenigingsstructuur.

Wat bieden we?
Een aanstelling voor minimaal 28 uur per week. Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € 5.747 per maand op basis van een full-time dienstverband (schaal L). Goede arbeidsvoorwaarden volgens de CAO Woondiensten.

Meer informatie en reageren
Als je vragen hebt naar aanleiding van deze functie, neem dan contact op met mevrouw E. Rijkhoff (HRM), bereikbaar via 075-684 5215. Een uitgebreid functieprofiel is op aanvraag beschikbaar. Heb je belangstelling voor de functie, dan ontvangen we jouw motivatiebrief en CV graag uiterlijk 15 maart 2019 per mail via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Bewonersavond complex 2 start verduurzaming

Op woensdag 12 december was het dan zover. Voor de bewoners van complex 2 was er een bewonersavond georganiseerd waar tekst en uitleg werd gegeven bij de start van de verduurzaming van de 58 woningen. Samen met de Woonbond , deskundigen en één van de aannemers werd tot in detail duidelijk gemaakt hoe de WOV haar oudere woningen gaat verduurzamen. Een behoorlijke ingreep waarbij zoals bekend de complete isolatie van de woning het eerste doel is. Ook zal de WOV in de eerste fase zonnepanelen plaatsen op de daken van alle woningen. In de komende jaren kan er dan nog een vervolg komen met toevoeging van een warmtepomp voor de verwarming en het warm tapwater. De WOV heeft de bewoners duidelijk gemnaakt dat de hele ingreep voor de bewoners minimaal kostenneutraal moet blijven. Wij willen niet dat onze huurders de verduurzaming gaan betalen !

Hieronder een eerste impressie van één van de blokjes woningen, waarbij aan de rechterkant van het blokje woningen goed te zien is hoe de woningen er weer opgefrist uitzien. De linkerkant laat de woningen zien zoals ze nu zijn.

Voor meer informatie Projecten Verduurzaming

Type a van complex 2

OVER ONS

WOV

Openingstijden: Maandag t/m vrijdag 09.00 tot 12.00 uur. Spreekuur Woningzoekenden: Maandagavond 19.00 tot 20.00 uur (Uitgezonderd Feestdagen) Klachten (Technische Dienst): Maandag t/m vrijdag 08.00 tot 10.00 uur Tel: 075-684 4524 Email: td@wov.nl (Uitgezonderd Feestdagen)

Bezoek ons kantoor

Jacob Corneliszstraat 5
1511BM Oostzaan

075-684 5215

2019 wov.nl. All Rights Reserved.